Strategy zet alles op Bitcoin: nieuwe naam, dezelfde missie

MicroStrategy heeft zijn naam veranderd in Strategy. Het bedrijf, ooit een softwaregigant, ziet zichzelf nu vooral als een Bitcoin-investeerder. De naamswijziging is volgens Strategy een “logische stap” en past bij de koers die het de afgelopen jaren heeft ingezet.
Van software naar Bitcoin-bedrijf
MicroStrategy werd in 1989 opgericht als een softwarebedrijf, maar onder leiding van medeoprichter Michael Saylor is de focus compleet veranderd. De softwaretak is nog maar een klein onderdeel van het bedrijf; de echte waarde zit in de enorme Bitcoin-reserves.
Dat Strategy volledig voor Bitcoin kiest, blijkt ook uit het nieuwe logo, waarin het bekende “B”-symbool van Bitcoin verwerkt is. Daarnaast is de huisstijl aangepast naar oranje, een duidelijke verwijzing naar de cryptomunt.
“Deze verandering laat zien waar we voor staan en sluit beter aan bij onze missie,” aldus het bedrijf in een persbericht.
Financiële cijfers en toekomstvisie
Later vandaag maakt Strategy de nieuwste kwartaalcijfers bekend. Analisten verwachten een nettoverlies, deels omdat het bedrijf zijn Bitcoin-voorraad nog niet opnieuw heeft gewaardeerd ondanks de stijgende prijs.
Met de naamswijziging en de sterke focus op Bitcoin maakt Strategy duidelijk dat het niet langer een gewoon techbedrijf is. Of investeerders deze strategie waarderen, zal de komende tijd moeten blijken.